کد خبر : 31096

حقوق بازنشستگان | پرداخت حقوق بازنشستگان

واریزی جدید برای بازنشستگان در راه است در ادامه جزییات بیشتری میخوانید .

به گزارش ورنداز :

حقوق بازنشستگان

واریزی جدید برای بازنشستگان در راه است در ادامه جزییات بیشتری میخوانید .

به نقل از اطلاعات   میرهاشم موسوی گفت:همچنین پرداخت معوقات فروردین مستمری‌ بگیران این سازمان با مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان مطابق اعلام قبلی طی هفته گذشته انجام شد.

 
وی گفت: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه و ماده ۲۹ الحاقی در زمینه متناسب‌سازی و همچنین تأکید دولت بر پرداخت علی‌الحساب، در اسرع وقت پرداخت مبالغ متناسب‌سازی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی آغاز خواهد شد .

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: محاسبه مابه‌التفاوت متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و در این زمینه جای هیچ گونه نگرانی نیست.

کف و سقف حقوق بازنشستگان چقدر است؟

چندی پیش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

طبق آخرین مصوبه از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، به میزان کمتر از آن، به میزان ۳۵% (سی و پنج درصد) و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۲% (بیست و دو درصد) به‌علاوه مبلغ ثابت ۶.۹۰۰.۷۸۰ (شش میلیون و نهصد هزار و هفتصد و هشتاد) ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

 

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع اکونگار
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی