کد خبر : 30717

انواع میوه

هندوانه، میوه‌ای محبوب و آبدار که در فصل تابستان طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. اما تشخیص هندوانه رسیده از نارس می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مطلب، راهکارهایی ساده برای انتخاب هندوانه‌ای خوشمزه و شیرین به شما ارائه می‌کنیم.

به گزارش ورنداز :

هندوانه: میوه‌ای تابستانی با فواید فراوان

هندوانه ، میوه‌ای محبوب و آبدار که در فصل تابستان طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. اما تشخیص هندوانه رسیده از نارس می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مطلب، راهکارهایی ساده برای انتخاب هندوانه‌ای خوشمزه و شیرین به شما ارائه می‌کنیم. ایموجی هندوانه

نشانه‌های ظاهری هندوانه رسیده:

محل اتصال دم به ساقه: اگر این ناحیه به رنگ زرد، کهربایی، کره‌ای یا کرم باشد، نشان‌دهنده‌ی رسیدگی هندوانه است. در حالی که رنگ سفید در این ناحیه، نشان از نارس بودن آن دارد.

پیچک یا شاخه نازک: اگر این شاخه کوچک روی هندوانه باشد و خشک شده باشد، هندوانه رسیده است. اما اگر سبز باشد، زودتر از موعد چیده شده است.

ظاهر هندوانه: هندوانه باید صاف، یکدست، بدون فرورفتگی، برآمدگی و کوفتگی باشد. پوست آن به رنگ سبز تیره و کدر باشد (پوست براق نشان از نارس بودن بیش از حد است).

لکه‌های قهوه‌ای و سیاه: این لکه‌ها اغلب لکه‌های قندی هستند و خبر از شیرینی هندوانه می‌دهند. اما مراقب پوسیدگی با رنگ‌های سیاه و سفید باشید که طعم هندوانه را تلخ می‌کند.

لکه زردرنگ: این لکه، محل تماس هندوانه با زمین است و به آن لکه زمین می‌گویند. رنگ زرد تیره آن نشان از رسیدن کامل میوه دارد.

سفتی هندوانه: اگر با فشار انگشت، هندوانه کمی فرو رفت، بیش از حد رسیده و طعم خوبی ندارد. پوست هندوانه باید ضخیم باشد.

تشخیص با صدا: هندوانه را بردارید و به آن ضربه بزنید. اگر صدایی عمیق و توخالی مانند طبل شنیدید، هندوانه رسیده است. صدای بلند نشان از نارس بودن و صدای شبیه تپش، نشان از بیش از حد رسیده بودن آن دارد

تشخیص با لمس: انتهای هندوانه و محل شکوفه را پیدا کنید. با انگشت شست به آن ناحیه فشار دهید. در هندوانه نارس، این قسمت سفت و در هندوانه بیش از حد رسیده، خمیده است. در هندوانه رسیده، این قسمت به سادگی کمی خم می‌شود.

تشخیص با بویایی

بوی هندوانه شیرین را از پوست آن می‌توانید استشمام کنید. اگر بویی حس نکردید، آن را بچرخانید و بخش دیگری را بو کنید. بوی بیش از حد هندوانه، نشان از بیش از حد رسیده بودن آن دارد.

هندوانه در خانه نمی‌رسد. پس در انتخاب آن دقت کنید.

هندوانه سنگین‌تر، معمولاً رسیده‌تر و آبدارتر است.

اگر عجله دارید، هندوانه‌های کوچکتر را انتخاب کنید که زودتر می‌رسند.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • مهدی

    چیزی بنام هندوانه بد و خوب نداریم.یا رسیده و یا نارس هست.

تبلیغات متنی