کد خبر : 31075

کاربرد پتو | کاربرد پتو در خواب

از پتوی سنگین استفاده کنید! تحقیقات روانشناسی ثابت کرده که هرچه پتویی که درهنگام خواب ازآن استفاده میکنیم سنگین تر باشد به انسان احساس آرامش بیشتری داده و اضطراب و بی خوابی راکاهش میدهد.

به گزارش ورنداز :

تاثیر پتو در خواب

از پتوی سنگین استفاده کنید! تحقیقات روانشناسی ثابت کرده که هرچه پتویی که درهنگام خواب ازآن استفاده میکنیم سنگین تر باشد به انسان احساس آرامش بیشتری داده و اضطراب و بی خوابی راکاهش میدهد. علمی نشان داده که استفاده از پتوی سنگین می‌تواند فواید قابل توجهی برای سلامتی، به خصوص در زمینه خواب، داشته باشد. در این مطلب، به بررسی این موضوع و ارائه اطلاعات تکمیلی می‌پردازیم.

آرامش در آغوش سنگینی:

احساس امنیت و آرامش، کلید داشتن خوابی عمیق و باکیفیت است. پتوهای سنگین با اعمال فشار ملایم و عمیق بر بدن، حس مشابهی از "آغوش گرم" و "محافظت" را ایجاد می‌کنند. این حس، به ویژه برای افرادی که از اضطراب، بیخوابی یا اختلالات حسی رنج می‌برند، می‌تواند بسیار تسکین‌دهنده باشد.

کاهش اضطراب و استرس:

تحقیقات نشان داده که پتوهای سنگین می‌توانند سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن کاهش دهند. این امر به نوبه خود، به آرامش سیستم عصبی و کاهش اضطراب و تنش کمک می‌کند.

بهبود کیفیت خواب:

استفاده از پتوهای سنگین می‌تواند به افزایش ترشح ملاتونین، هورمون تنظیم کننده خواب، کمک کند. ملاتونین به تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن و القای حس خواب‌آلودگی کمک می‌کند.

کاهش درد:

فشار ملایم و عمیق پتوهای سنگین می‌تواند به تسکین دردهای عضلانی و مفصلی، به خصوص در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا یا آرتروز، کمک کند.

 

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع عجیب ولی واقعی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی